Reklamasjon & Boligmappa.no

Her finner du informasjon om hvordan du melder inn reklamasjoner via Apex, og hvordan du får tilgang til viktig dokumentasjon om boligen din gjennom Boligmappa.no.

Vi anbefaler at du setter deg inn i begge systemene for en trygg og oversiktlig bolighverdag.

Reklamasjoner i Apex

Vi benytter systemet Apex til protokollføring i forbindelse med forhåndsbefaring og overtakelse av bolig. Du vil motta, eller har allerede mottatt, en e-post med lenke for å opprette bruker i Apex. Dette systemet skal også benyttes dersom du ønsker å melde inn reklamasjoner etter overtakelse.

Link til Apex her

Dokumentasjon på Boligmappa.no

All dokumentasjon knyttet til forvaltning, drift og vedlikehold (FDV) av boligen vil bli lagt inn i Boligmappa.no – et digitalt servicehefte som følger boligen og er tilgjengelig for den som står registrert som eier.

I Boligmappa kan du selv legge inn informasjon om bolig, hage, planter, servicearbeid og annen informasjon en fremtidig boligeier kan ha bruk for.

Vi anbefaler at du setter deg godt inn i dokumentasjonen til din bolig.

Du logger inn med MinID.

Link til Boligmappa.no her

Viktig informasjon om vedlikehold og garanti

Som eier av en ny bolig er det viktig at du setter deg godt inn i all informasjon knyttet til forvaltning, drift og vedlikehold (FDV). Riktig bruk og jevnlig vedlikehold er avgjørende for at garantier skal gjelde.

❗Merk: Manglende vedlikehold eller feil bruk kan føre til at garantien faller bort ved reklamasjon – både på produkter og installasjoner.

Informasjon om FDV her